Skip to main content

Cenové strategie během Vánoc

Na ceně záleží více, než na jiných faktorech 60% spotřebitelů. Následující tipy
pomáhají zvyšovat prodejnost zboží a služeb ve vánočním období.

1. Propagujte své ceny
Propagujte své ceny na svém Facebooku a jiných stránkách sociálních médií a také
v přímém marketingu předchozím zákazníkům. Prezentováním svých cen jako
zdroje hodnoty a vzrušení můžete zákazníků povzbudit k okamžitému nákupu.

2. Zkuste bundling
Bundling je jedním ze způsobů, jak přimět spotřebitele, aby za něco zaplatili víc.
Spojením párů souvisejících položek dohromady vytvoříte vnímání hodnoty. Balíček
může spotřebitele povzbudit k tomu, aby utratili trochu více za položku, kterou by
jinak nekoupili.
Zvažte zvýšení zájmu o své balíky tím, že jejich označíte jako limitované edice nebo
použijete speciální obaly na prodej balíků jako dárky.

3. Vyberte správný výprodej
Výprodeje jsou dokonalým způsobem, jak uvádět na trh své výrobky a podporují
vyšší prodejnost – zejména tehdy, když se výprodeje shodují s velkými nákupními
dny Cyber Monday a Černý pátek. Nezapomeňte také, že spotřebitelé po dovolené
nakupují sami, proto si naplánujte i prodej po svátcích.
Jaké strategie prodeje tedy fungují nejlépe? S buy-one, get-one free nemůžete 
šlápnout vedle, protože inspirují spotřebitele k tomu, aby utratili více, než by jinak
udělali, protože věří, že získávají něco za nic. K budoucím nákupům povzbuzují
zákazníků i dárkové poukazy nebo slevy.
 Dávejte si pozor na příliš mnoho výprodejů, aby zákazníci neztratili zájem, a
nepovažovali vás za diskontního prodejce.

4. Nabídněte dražší alternativu
Vidina výhodné nabídky nutí zákazníka utrácet peníze. Díky strategii, při níž výrobek
porovnáváte s dražší, ale někdy i levnější alternativou, nemusíte snižovat ceny. Když
zákazníci uvidí položku za nízké ceny, myslí si, že získávají dobrý poměr kvality a
ceny a povzbudí je tak k nákupu. Jen se ujistěte, že položka za střední cenu je téměř
stejně přitažlivá jako položka s vyšší cenou a výrazně atraktivnější než ta s nižší
cenou.

5. Vyprávějte příběh založený na hodnotách
Spotřebitelé hledají dobrý poměr ceny a kvality a k nákupu jejich motivuje i hodnota
produktů. Zákazníci jsou ochotni utratit více, pokud si myslí, že dostávají více.
Položky nakupují podle toho, jak si myslí, že se jim hodí do života. Představením
položky jako potenciálního dědictví, investice do dlouhodobé hodnoty nebo produktu,
který povede k dobrodružství, lepší práci nebo zábavě, dáváte spotřebitelům důvod
utrácet více.

6. Prozkoumejte svou konkurenci
Každý má konkurenci. Musíte vědět své, stejně jako znáte své vlastní produkty.
Vytvořením kontrastu s konkurencí můžete povzbudit i věrné zákazníky své
konkurence, aby si místo toho vybrali váš produkt.

Některé možnosti zahrnují:

● Vyšší ceny vašich položek, aby vytvořily iluzi větší hodnoty. Ještě vyšší ceny
zvládnete, pokud nabídnete záruku, zlepšení zákaznických služeb ve srovnání s vaší
konkurencí nebo jiné hmatatelné zlepšení.
● Zlevněné ceny. Pokud jsou vaše položky podobné nabídkám konkurence, ale
nabízíte nižší cenu, stačí, když spotřebitele upozorníte na cenový rozdíl, abyste je
nalákali, aby přišli do vaší firmy.

Propagujte své ceny na svém Facebooku a jiných
stránkách sociálních médií a také v přímém marketingu předchozím zákazníkům.
 Prezentováním svých cen jako zdroje hodnoty a vzrušení můžete zákazníků
povzbudit k okamžitému nákupu.

7. Využijte ukotvení cen
Výzkumy ukazují, že lidé vnímají nejdříve nabízenou informaci jako vysoce
spolehlivou. Pokud je položka ve výprodeji, zobrazte nejprve původní cenu a pak
prodejní cenu.

Je sezóna Vánoc
Nakupování online je jednoduché, protože spotřebitelům poskytuje více času na
plánování nákupů – a více příležitostí utratit více peněz. Správné cenové strategie
elektronického obchodu mohou znásobit vaše tržby a udělat z té vánoční nejlepší
sezónu pro váš byznys.

Nabídka novoročenek